Ako su na Free-ju pojedene četkice, ili su se samo zaglavile od silne prašine nastale trošenjem četkica, alnaser neće pokrenuti motor tj. neće hteti da pali.
Kada je anlaser zaprljan, zapekao iznutra, ili su mu potrošene čaure, on može da povuče gotovo dva puta više struje nego kada je očišćen i podmazan. To dovodi do grejanja žice koja dovodi struju, i nemogućnosti akumulatora da vergla potrebnom brzinom, pa makar bio i nov.
Savetujem svima koji poseduju određeno tehničko znanje i volje da dovedu motor do savršenstva, da skinu, rasklope anlaser, prekontrolišu četkice, očiste kolektor rotora (one kanale između lamela) kao i površinu šmirglom . Takođe očistiti nosač četkica, proveriti ležaj i čauru dali su istrošeni. Prilikom sklapanja potrebno je staviti malo tovat masti u čauru (piksnu). Ukoliko se otkrije ishabanost ležaja potrebno ga je zameniti.
Sumnjam da se nekome pojeo taj ležaj, s obzirom da je aktivan samo prilikom verglanja, ali evo njegova veličina i oznaka ako nekome zatreba:
Oznaka L-1680 HH
Spoljašnji prečnik D=16 mm
Unutrašnji prečnik d=8 mm
Širina ležaja B= 4 mm
Četkice su sledeće veličine: visina 7,4 mm, širina 4,4 mm
Za dužinu je potrebno izmeriti dubinu rupe gde ulaze četkice, zajedno sa oprugom koja ih pritiska uz kolektor.
Može se čak i ofarbati kućište statora pošto je obično korodirano, s obzirom na mestu gde se nalazi, pa da deluje kao nov.